Hører man radio via kabel-tv-stikket i dag, skal man vænne sig til at høre radio på en ny måde.
Hedensted Antenneforening lukker for FM-signalet. Det giver os mulighed for at udnytte kapaciteten i vores kabel-tv-net meget bedre, så du som medlem er gearet til de fremtidige, digitale behov.

Der er nemlig en stigende efterspørgsel på hurtigere bredbånd. Det hænger især sammen med, at tv-vanerne er under forandring. Vi streamer i langt højere grad vores tv-indhold og går i tv-arkivet og bestemmer, hvad vi vil se hvornår. Det er alt sammen noget, der kræver mere plads i kabel-tv-nettet, og derfor lukker vi for FM-radio via kabel-tv-stikket, så det er fra marts måned, ikke længere muligt at bruge denne løsning. Og så skal du til at høre radio på en anden måde.

Alle de landsdækkende radiokanaler findes dog stadig på deres egen tv-kanalplads, og det betyder, at man fortsat kan lytte til radiokanalerne via sit tv. Radiokanalerne ligger som standard på programplads 701 og op.

Hvornår slukkes der for FM signalet.
Der slukkes for FM signalet i løbet af marts måned 2018, når vi kender den eksakte dato, vil den stå her på siden.

NB!
Har du transistorradioer, bilradioer eller andre radioer med egne antenner, påvirkes de på ingen måde af, at vi slukker for FM-signalet gennem kabel-tv-stikket.