Nu kan alle ca. 4.200 husstande i Hedensted Antenneforening komme på giganettet og får adgang til hastigheder på op til 1.000 Mbit/s. Dermed er man sikret forbindelser, der dækker fremtidens digitale behov.

Der er nu fuld knald på bredbåndsnettet, henover foråret og sommerener der installeret nyt udstyr i de mange teknikskabe, der binder Jellingnets kabelnet sammen. Det betyder at medlemmer i Jellingnet har fået adgang til fremtidens bredbåndsteknologi kaldet Gigabredbånd.

”Vores medlemmer efterspørger høj stabilitet og god kvalitet, og fremtiden bliver blot endnu mere digital. Derfor har opgraderet hele vores kabelnet til et giganet, så vi kan tilbyde bredbånd med hastigheder op til 1.000 Mbit/s til alle husstande. Samtidig er der indbygget nye overvågningsalarmer, der gør det muligt at fejlrette, før kunden opdager det. Det vil øge stabiliteten, i vores allerede meget stabile net”.

Fremtiden kræver hurtigere forbindelser
Selvom det pt. er de færreste husstande, der har brug for hastigheder på 1.000 Mbit/s, er vi ikke i tvivl om, at fremtiden byder på behov for hurtigere og mere stabile forbindelser. De seneste fem år er den gennemsnitlige bredbåndshastighed, som danskerne køber, steget med 26 pct. hvert eneste år, og i 2020 forventes den gennemsnitlige solgte bredbåndshastighed at være mindst 100 Mbit/s.

Læs mere om de nye hurtige og stabile bredbåndsforbindelser i Hedensted Antenneforening

Fakta
• Gigabredbånd er navnet på YouSee’s højhastighedsbredbånd, der leveres via vores forenings såkaldte coax-net, den tekniske betegnelse for kabel-tv-net.
• 1.000 Mbit svarer til 1 Gbit
• Med en hastighed på 1.000 Mbit kan man teoretisk downloade en to timers spillefilm i fuld HD-kvalitet (10 GB) på ca. halvandet minut.
• Folketinget har besluttet, at alle danske husstande i 2020 skal have adgang til en bredbåndsforbindelse på mindst 100 Mbit.
• Alle medlemmer på Hedensted Antenneforenings kabelnet kan nu få såkaldt symmetriske bredbåndshastigheder. Det vil sige, at kan opgradere sit bredbåndsabonnement til samme download- og upload-hastighed fx 100/100 Mbit.
• Opgraderingen er også godt nyt for husstande i vores forening, der har planer om at sælge hus eller lejlighed. Mere end otte ud af 10 danskere mener nemlig, at det en afgørende faktor for deres kommende valg af bolig, om der er gode mobil- og bredbåndsforbindelser.