I perioden september til midt i oktober 2018, opgraderer vi vores kabelnetværk, så det er klar til fremtidens Gigabit netværk.

Hvad betyder det for dig?

TV:
Det betyder at 80-90% af vores medlemmer får et både bedre TV signal, og 100% af vores medlemmer får et mere stabilt Tv-signal

Bredbånd:
Det betyder at du får et mere stabil forbindelse, og dertil at du får mulighed for at få hastigheder helt op til 1.000Mbit, også det der kaldes Gigabit bredbånd.

Vi afbryder dit TV og Bredbånd !!

Det er desvære umuligt at lave en komplet ombygning  uden af afbryde signalet. I planlægningen er gjort ALT for at du skal opleve så få problemer som overhovedet muligt.

Afbrydelser;
Afbrydelser vil foregå på hverdage mellem kl. 05.00-07.00 og betyder normalt afbrydelse af BÅDE TV- og bredbånds signalet i hele perioden.

“Små” afbrydelser foregår på hverdage mellem kl. 07.00-16.45, hvor der må forventes korte afbrydelser der normalt er 10-20 min, men kan være op til en time.

Sådan er afbrydelserne planlagt:
Mandag til torsdag er arbejdet planlagt fra kl. 05.00-16.45. Hvis der er problemer så bliver teknikerne indtil anlægget kører. Sidste arbejdsdag som er fredag indjusteres anlægget, og der kan der forekomme enkelte afbrydelser af kort varighed 5-10 min, enkelte steder i dit område. (De angivne nedetider, er baseret på erfaringer fra mere end 90 andre installationer, og kan variere)

Hvem udfører arbejdet?:
Det er vores normale serviceleverandør Dansk Kabel TV der har hovedentreprisen på ombygningen. Du vil derfor se en del biler fra Dansk Kabel TV og TDC i området mens der ombygges. Når der arbejdes, er der tændt gult blink på taget af bilen, og medarbejderne er instrueret om at vise ID på forlangende.

Uge 38

Der arbejdes i Hedensted og Ølsted
Dette vil medføre afbrydelser.

Liste over berørte gader i Hedensted
Kort over berørte områder i Hedensted
Kort over berørte områder i Ølsted

Jeg har intet signal, hvornår kommer det tilbage?
Bliver du utålmodig, så gå ud på vejen og kig efter en bil med gult blink på taget, gå hen til teknikeren og spørg pænt, hvornår han forventer du har signal igen.

Uge 39

Der arbejdes i Ny Sebberup, Øster Snede og Daugaard
Dette vil medføre afbrydelser.

Kort over berørte områder i Dauggaard
Kort over berørte områder i Ny Sebberup

Jeg har intet signal, hvornår kommer det tilbage?

Oplever du problemer efter ombygningen

Planen for vores ombygning indbefatter at ALT aktivt udstyr over jorden udskiftes. For dig betyder det, at der kommer et bedre signal ind i huset, betyder det så at alle får et bedre signal? Ja og Nej er det korrekte svar. Hvis du har en forstærker monteret i din husinstallation, kan det være, at der ikke vil være brug for denne efter ombygningen. Men det at forstærkeren stadig kører, kan give enkelte medlemmer problemer med både dit Tv- og i ganske få tilfælde også dit bredbåndssignal. Hvis du oplever problemer efter ombygningen, skal du selv sørge for at kontakte Dansk Kabel TV, der vil sørge for at komme forbi så hurtigt som muligt. Du kan fejlemelde til YouSee Support, tlf.: 7070 4040: Mandag-fredag   kl. 08.00-20.00 – Lørdag-søndag kl. 10.00-20.00 Vigtig information: Al evt. tilpasning og justeringer og evt. udskiftning af materiel på egen matrikel, er for egen regning.

Hvorfor en ombygning?

Hvorfor ombygge kabelnettet?
For det første er det for at fremtidssikre foreningen. Langt de fleste medlemmer vil få et bedre tv-signal, og der bliver mulighed for at tilkøbe fremtidens Gigabit bredbånd.

Ombygningen betyder også at vores medlemmer vil opleve, at vores kabelnet vil være endnu mere stabilt, og at eventuelle udbedringer af fejl, generelt vil tage kortere tid, og det er jo en ”win win situation” for alle. ”Vores medlemmer efterspørger høj stabilitet og god kvalitet, og fremtiden bliver blot endnu mere digital.

Overvågning der selv kan fejlrette
Som en del af ombygningen, indbygger vi nye overvågningsalarmer, der gør det muligt at fejlrette, før du opdager det. Det vil øge stabiliteten i vores netværk, og højne oppetiden.

Varslingsservice / Driftsinformation

Når man laver en total opgradering af et antennenet, undgår man ikke afbrydelser af signalet.

Hovedtemaet i planlægningen af denne ombygning har været, at så få medlemmer som muligt skal opleve afbrydelser, mens ombygningen foregår.

Driftinformation:
Aktuel driftinformation kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Tilmelding til SMS driftinfo: https://selvbetjening.yousee.dk.
Log ind med dit personlige YouSee login, og vælg indstillinger. Her kan du tilmelde dig BÅDE E-mail og SMS driftinformation.