INDLAES-TV-KANALER

Den 3. marts sker der en række ændringer i dine tv-programmer, ligesom vi forbedrer kvaliteten på nogle kanaler, og løser langt de fleste problemer med pixelering.

Vi lukker Standard Definition-signalet (SD) på nogle af dine tv-kanaler og opgraderer dem til High Definition (HD).

Hvis du ser BBC
BBC har valgt at lukke for BBC Lifestyle og BBC HD den 5. januar. Så dem mister du desværre, hvis du har dem i din tv-pakke.
Har du dem som Bland Selv-kanaler, får du to ledige pladser. Har du dem som Ekstrakanaler, får du Nat Geo People HD i stedet for BBC Lifestyle – og BBC Earth HD i stedet for BBC HD.
Har du allerede disse kanaler som Ekstrakanaler, opsiger vi dem, så du ikke betaler for dem to gange.

hent_tv-programoversigt

Vi løser vi de fleste problemer med pixelering.

Sammen med programomlægningen den 3. marts, flyttes en række programmer, så de ikke burde blive forstyrret af signalerne fra Mobilmaster og DAB Radio.

Det digitale og mobile sendenet udsender i dag kraftige radiosignaler.
Hvis din tv-hjemmeinstallationen ikke er god nok, risikerer du indstråling – det vil sige radiosignaler udefra, som trænger ind i din tv-antenneinstallation.
En tv-hjemmeinstallation er de antennekabler og det udstyr, som internt fordeler TV-signalet til flere kabel-tv-stikdåser i din bolig. Indstrålingen kan give signalforstyrrelser på dit tv, som eksempelvis pixeleringer i tv-billedet, eller helt manglende kanaler.

Mobiltelefoner og trådløse netværk kan forstyrre dit tv-signal
Indstrålingen kommer fra det landsdækkende digitale og mobile sendenet, men kan også komme lokalt fra din mobiltelefon, eller fra trådløse netværk omkring din bolig. Og i fremtiden vil de forstyrrende signaler ikke blive mindre. Med det nye, stærke 4G-net, også kendt som LTE og 800 Mhz-mobilsendenettet, er risikoen for indstråling endnu højere.

Jamen det har jo virket ??
Problemer med indstråling kan opstå pludseligt uden, at du har gjort noget. Der er flere forklaringer. Mobilselskaberne ændrer i sendestyrken på en af de 4G master vi har i byen, du har lige købt et nyt eller måske et ældre brugt tv. Kommer fejlen efter en programomlægning, kan problemet ligge i dit Tv, og problemet kan naturligvis ligge i vores antennenet.

Den 3. marts flytter vi alle de tv-kanaler, der ligger tæt op af støjkilderne som mobil- og DAB frekvenser, sådan at vi mener at vi løser mere end 90% af alle problemer med pixelering.

Vi tilråder at du genindlæse dine kanaler, sidst på dagen den 3. marts.

Sådan genindlæser du dine programmer:

Oplever du efter genindlæsning af dine programmer stadig pixeleringer, kan du læse mere om hvad du kan gøre på hjemmesiden: