KONTAKTNUMRE: Problemer med: TV signalet tlf.: 4332 4700 -- Bredbånd Tlf.: 7070 4040 - Regninger, pakkeskift m.v. tlf.: 7695 8418

Følg med i tv fra Danmarks nabolande

De hjemlige seere får nu nemmere ved at følge med i tv fra Danmarks nabolande. De danske undertekster vil være at finde på udsendelser fra ARD, ZDF, SVT1, SVT2 og NRK1 fra hhv. Tyskland, Sverige og Norge. Alle fem kanaler er såkaldte public service kanaler som DR herhjemme og er blandt de største og mest populære tv-kanaler i deres hjemlande.

20 timers ugentlig TV fra hver kanal
Bag initiativet står bl.a. FDA (Forenede Danske Antenneanlæg), rettighedsorganisationen Copydan og YouSee, som har været drivkraften bag initiativet.
De dansktekstede nabolandskanaler distribueres til ca. 1,65 mio. husstande med kabel-tv.
Det er planen, at der tekstes op til 20 timers tv ugentligt på hver af de fem kanaler. Der vil normalt kun være danske undertekster på kanalernes egenproduktioner inden for primært kultur, samfund, underholdning, videnskab, økonomi og erhverv.

Undertekster:
Antallet af timer, der tekstes vil akkumulere over tid. Ligeledes vil det fremgå af TV Guiden om programmet er tekstet på dansk.
Underteksterne vil automatisk være slået til (hvis kunden ikke har ændret på indstillingen på fjernsynet). Det vil være muligt at slå undertekster fra, hvis programmet vises digitalt og det er en DVB-undertekst.

Hvilke kanaler, hvor og hvornår?
Hvilke kanaler, der sender hvordan, kan ses på tv-guiden, og her vil den blive opdateret løbende, hvis der kommer ændringer.
Se TV-guiden her

Nyhedsmail
Modtage e-mails med info om spændende udsendelser, nyheder m.w. Udsendes ca. 1 gang pr. måned.
Tilmeld dig her: https://www.nabolandskanalerne.dk/